Förbannade jävla cepedag, rent ut sagt.

Dagen började ju bra iaf, lämnade Fisan på dagis.
Åkte hem, sen ringde Jennie och frågade om jag skulle med och luncha, absolut tyckte jag.
Äta lär jag ju göra vilket fall som helst, så varför inte med lite sällskap då!? ;)

Sen åkte vi ner på stan, träffade Frida, Emma och Madde en sväng, pratade en stund och konstaterade att Enköping är Sveriges vidrigaste stad.

Alla, och då menar JAG, verkligen A L L A har varit med varandra, eller så är man släkt med varandra på ett eller annat sätt..

Sen finns det ju dom som bara "byter" killar med varandra, på ett eller annat sätt.
Är det inte att man dejtar sina vänners killar/ex så är det att man går bakom ryggen på sina vänner och knullar deras barns pappor. Så, varför inte liksom!?

Inte nog med det, då ska man sitta och smutskasta varandra hela dagarna för att nästa sekund vara "bästis" med dom igen. Har aldrig riktigt förstått mig på det där, och är sååååå otroligt glad att slippa dessa människor jag syftar på.

Har det SÅÅÅ mycket bättre utan er i mitt liv. LOOOOOSERS

Sen efter att vi hade fikat på Tammerfors så begav vi oss hemåt.
Jag hämtade Fisan som var på ett strålande humör (eller INTE, någon som vill byta?) ;)

Hon har varit hur gnällig som helst, kastat sig på golvet, skrikit och bara varit allmänt skum.
Fattar ingenting.

Får se hur det blir ikväll med träningen, Fredrik vill inte ha henne så sent,vilket det kommer att bli.
Och egentligen har hans vecka börjat nu, därför jag har inplanerad träning.

Anledningen till varför jag har henne är för att när hon (torsdag/fredag förra veckan) var sjuk så ställde han upp och tog henne.

Och istället för att lämna henne till vemsomhelst så ser jag hellre att hennes pappa har henne.
Tycker inte om att lämna bort henne alls.

Det är också en sak jag stör mig på bland andra (vissa) mammor, i synnerhet unga.
Att man lämnar bort sina barn för att gå ut och supa, åka på kryssning eller liknande.

Komma med massa lögner "näe, men jag ska iväg och göra en sak", "jag och mina vänner ska åka dit och bara ta det lugnt", för att senare synas på internet stupfulla, berätta om hur många som har raggat på en, hur många man har strulat med, vem man tog med sig hem.

Lämna bort sina barn till personer barn knappt känner, bara för att få bli full.
Verkar det vettigt!?

Jag har aldrig bett någon (mer än Theas pappa & min mamma dom få gånger vi har varit där uppe) att ta Thea för att jag ska få kunna gå ut på krogen för att supa och bli pissfull..
Däremot har Camillas mamma erbjudit sig att ta Thea över en natt, då hennes pappa inte hade henne något alls.

Min mamma har ställt upp tre-fyra gånger att passa Thea när vi har varit där uppe, dock har jag ALLTID kommit hem och sovit för att ta Thea på morgonen igen.
Vissa gånger har det varit för att få träffa några av mina vänner fyra-fem timmar på kvällen, då Thea har somnat.
Vilket har inneburit att JAG har lagt henne, väntat en timme och sedan åkt iväg, sen har JAG sovit med henne och JAG har varit där när hon har vaknat.

Men visst, självklart ska man få vara ute och festa, det säger jag inte.
Men om man kommer så långt att man skaffar barnvakt (på sin egen vecka/helg) enbart för att träffa någon kille, och/eller festa, då borde man kanske tänka över sitt beteende..

Jag har heller inte varit dålig på att festa, periodvis, och jag har lagt upp bilder på det.
Vissa månader har jag varit ut varje helg jag har varit barnledig, och det är inget jag sticker under stolen med heller.

Dom vekorna Thea är hos sin pappa så är jag inte mamma på det sättet, då är jag Emmelie.
Missförstå mig rätt, jag menar. Skulle Fredrik ringa och säga att Thea är jättedålig och behöver åka till sjukhus/läkare så självklart åker jag också dit.

Men när hon är hos Fredrik vill jag kunna vara som vemsom helst annars, en ung tjej som spenderar tid med sina vänner, går ut och dansar, går ut och festar.

Jag ser inget fel med det.

Näe, dags att "lugna ner mina upprörda känslor" och ta ut frustrationen på maten, sen försöka komma iväg och träna :)



Kommentarer
Postat av: Camilla

Älskar dig min vän. ;)

2009-02-12 @ 17:18:59
URL: http://grisbajs.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack för en trevlig dag ! :)

2009-02-13 @ 17:14:36
URL: http://jenniemartenssonahonen.blogg.se/

Här kan du uttrycka dina känslor:

Jag är:
Jag är här ofta, spara mig.

Din mail, så att jag kan svara (jag lovar att hålla den hemlig)

Ditt hem, så jag kan kika in

Lätta ditt hjärta

Trackback
RSS 2.0