Jobb,spya och skadeanmälan.

Ja,vad ska man säga. Var ju på intervju i tisdags,började i onsdags. Hämtade fisan på dagis,hem och hon jättegnällig.. Försökte få henne att äta mat,vilket inte gick. Frågade fall hon ville ha Välling och sova istället. Det ville hon,sagt och gjort. Dock vaknade hon rätt snart,så andra gången tog jag upp henne vilket resulterade i att jag blev nerspydd. Kul,inte riktigt vad jag behövde nu. Kändes inge bra att ringa nya jobbet och vara hemma andra dagen. Så ringde Fredrik som ställde upp och tog henne..Tack!

Försöker väl göra en fortsättning nu då, förra skrev jag ju genom mobilen, vilket inte gick så bra..

Haha, Lillan sitter bravid och sjunger "poker face" så jävla söt.

Jaa, men som sagt.
Började ju jobba igår, och hämtade Lillan på dagis (som vanligt på onsdagar)
Kom hem och hon var jättekinkig, ville gärna bli buren och det var bara jag som dög..  (Vilket är rätt ovanligt nuförtiden)
Hur som helst, frågade ju fall hon ville ha välling och sova, självklart.
Så vi gjorde oss iordning för natten, borstade tänder, tog på pyjamas osv osv.
La henne i sänge och hon somnade, vaknade, la henne igen och hon somnade.
Sa till Manne att det kändes som att det var något fel, så jag tog upp henne.
Vi satte oss i soffan en stund, sen spydde hon.
Spydde ner hela mig, hela golvet i vardagsrummet, mattan, hallen och utanför toan.

Ner med henne i badkaret, spola av henne och mig så gott det gick, sätta henne i soffan och torka spya.
Ringde till Fredrik som tillslut ställde upp och tog henne, Tack igen!

Sen var det ju bara att byta kläder, duscha, tvätta och sen sova.
Var rätt slut efter dagens jobb..

Somnade rätt skapligt igår, men trött som ett cepe.
Är liksom inte van att kliva upp så jävla tidigt :p haha.

Upp tidigt imorse, till jobbet och sätta igång.
Vilket inte var det roligaste, sjukt ont i kroppen.

Pratade med Fredrik under dagen, dagis osv osv.
Hon måste vara spyfri 48timmar innan hon får komma tillbaka, vilket innebär att hon måste vara hemma imorgon.

Bad Fredrik ta henne imorgon igen då, just för att jag skulle kunna jobba (Känns inge kul att behöva vara hemma efter första dagen liksom)
Och snäll som han är så skulle han ju ta henne igen, så nästa vecka har jag henne tills på fredag..

Drog världens vurpa idag också, i brandtrappan. Skapligt ont det gjorde.
Hamnade med foten för långt ut och gled liksom av steget och sen small det bara.
Så är grymt öm i rumpan och slog i den dära jävla "kärringknölen" på armbågen :(

Blev tvungen att göra en skadeanmälan ( eller vad faan det nu hette) ifall det skulle bli något senare i livet.

Jobbar imorgon också, full dag.
Och förmodligen hela nästa vecka också, och jävlar om jag åker på magsjuka eller så.
Det har jag verkligen inte tid med :(

Näe, köra Lillan till pappa sin kanske.
Så man får gå och sova snart ;)

Måste bara invänta Manne först, kolla hur långt bort han är, då jag ska hämta upp honom..

Näe, skiter i detta nu.

Jag saknar Göteborg


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det ska bli rätt kul faktiskt! Nja det är väl så där med mig! Hur är det själv? grattis till jobbet :)

2009-02-05 @ 19:13:31
Postat av: Jennie

Du är utmanad i min blogg ! :)

2009-02-05 @ 22:37:22
URL: http://jenniemartenssonahonen.blogg.se/
Postat av: Jennie

Passa dig för nedre slånbärsvägens trapphus, om du åker på dom nån gång. Speciellt om du har "foppa-skor" på dig. Man halkar direkt ! :S Inge skoj :S Hoppas i alla fall att det går bra ! :) Kram !

2009-02-05 @ 22:52:16
URL: http://jenniemartenssonahonen.blogg.se/
Postat av: Jennie

Avvikelserapport kanske ? :)

2009-02-06 @ 03:51:32
URL: http://jenniemartenssonahonen.blogg.se/

Här kan du uttrycka dina känslor:

Jag är:
Jag är här ofta, spara mig.

Din mail, så att jag kan svara (jag lovar att hålla den hemlig)

Ditt hem, så jag kan kika in

Lätta ditt hjärta

Trackback
RSS 2.0