,

Försöka uppdatera lite nu när jag mår en aningen bättre då.

Vaknade i tisdags och hade så jävla ont i magen, mådde illa och hade världens jävla svettningar.
Tänkte att det går snart över, envis som man är.

Men det gick liksom aldrig över.
Kom iaf upp ur sängen, fick på Fisan lite kläder, välling och så.
Sen har jag tydligen pratat med mamma och Manne, vilket jag knappt kommer ihåg.

Så Manne kom iaf hem och hämtade oss, lämnade Fisan på dagis och sen till sjukan.
Fick komma in rätt snabbt, lämna lite prover och så.
Sen blev det ner på IVA då det var fullt på avdelningen jag egentligen skulle till.

Låg där, fick lämna massa prover, doktorer kom och klämde och kände, kikade och funderade.
Gjorde ultraljud, gynundersökning, finger i rumpan, temp. Ja allt.

Dom trodde att det var blindtarmen, så dom bokade in en operationstid dagen efter och la in mig för observation.
Manne kom och sov över på sjukhuset med mig, det var faktiskt väldigt mysigt, med tanke på omständigheterna.

Dagen efter så sov jag mest, sen kom dom in runt tio någon gång på dagen och sa att det var dags.
Jaha, dags för vadå?

Jag hade inte fått någon information om någonting alls..
Men det var operationsdags iaf.

Så dom sövde mig, blåste in massa luft i min mage och gjorde en titthålsoperation.
Ett hål i/vid naveln och ett snett nedanför till vänster.

Vaknade upp runt halv ett tror jag.
Sen så blev det att åka tillbaka till avdelningen, så Manne kom när han hade slutat jobbet, för kl 14 så sa dom att jag skulle få åka hem när jag kände för det :)

Doktorn sa att blindtarmen var jättefin, så den sitter kvar. Dock så hade jag "vätska" bakom livmodern.
Vilket tydligen var mensen som hade valt att stanna kvar i kroppen, dvs blöda inåt istället för utåt, varpå magsmärtor och operation.

Men när det väl var dags så kom nästa bakslag.
Då jag under tiden var nedsövd så fick jag en kateter (för att slippa kissa på mig :p ), och vissa kan efter dom få problem att kissa.
Självklart blev det så, så när dom kom och gjorde ett ultraljud på mig så visade det sig att jag hade en halvliter kiss i magen som inte riktigt ville komma ut..

Men efter tre toalett besök så fick jag äntligen åka hem.
Hade knappt några smärtor i magen, däremot så hade jag så sinnessjukt ont i axeln (?!).
Fick förklarat att det är pågrund av att dom blåste in luft i mig under operationen.

Så första dagen var jag mest i liggläge, andra dagen kunde jag iaf stå och sitta upp, fredags var jag ute och provkörde bil, och idag (lördag) har jag knappt haft ont alls, någonstans :)
Det stramar till lite där dom gick in ibland.

Men vafaan, det är väl kanske heller inte så konstigt :p

Idag har vi iaf varit på bröllop/dop.
Fyfaaaaan vad SNYGGA Danne och Diana var :)

Så ett stort GRATTIS till er och all lycka önska jag ER.
Hoppas att ni tycker att dagen blev lyckad.

Fisan har haft feber, men vi var ändå med Danne, Diana och Lucas på DERAS dag.
Tyck vad ni vill om det.

Sen när vi kom hem så somnade hon sittandes i soffan brevid mig.
Så jävla söt.

Nu ligger hon i sin nya säng och sover som den lilla prinsessan hon är.

Igår så hade vi det så otroligt mysigt.
Först så åkte jag och Manne och storhandlade (vilket var välbehövligt), sen hämtade vi Fisan på dagis.
Efter det så åkte vi ner på stan och tog en glass hos Kim.

Hemåt, lekte, busade, sparkade boll, myste, och bara njöt.
Satt i trädgården och grillade korv, satte oss under äppelträdet och åt.

Hade videosamtal med mormor och Bengan, som förövrigt snart kommer ner och hälsar på oss :)
Lekte ännu mera, byggde sanbilar, sparkade mera boll, lekte lite med vattnet, fyllde upp Fisans pool.

Efter ett tag så kom Jimmy förbi med båten, som snart äntligen är klar :)
Han och Fisan blev bästisar ;)
Vi gick och klappade hästarna som bor i hagen bortanför oss, matade dom med gräs och bara njöt.
När vi kom tillbaka så bjöd jag på glass och jordgubbar, vilket uppskattades :)

Sen när det blev lugnt så var det dags att göra sig klar för sängen.

Jag tackar alla som delat mina senaste dagar med mig.
Jag har verkligen njutit av varenda stund.

Dock har det fattas några.

Anyway, bilder kommer antingen i ett senare inlägg snart eller imorgon.

Kommentarer
Postat av: diana

tack för att ni kom så himla underbart :) massa kramar från oss <3

2009-06-28 @ 00:36:51
URL: http://mammadiana.blogg.se/

Här kan du uttrycka dina känslor:

Jag är:
Jag är här ofta, spara mig.

Din mail, så att jag kan svara (jag lovar att hålla den hemlig)

Ditt hem, så jag kan kika in

Lätta ditt hjärta

Trackback
RSS 2.0