,

Då det är många som har undrat och frågat varför vi valde namnet Thea och vad det betyder så kommer svaren här.

Jag vet inte hur det kom sig att det blev just Thea, vi stog faktiskt och valde mellan Nellie och Thea.
Jag tror att anledningen till varför det inte blev Nellie var för att Ullis dotter skulle komma heta det.

Jag googlade på namnbetydelse för Thea och fick då upp detta.

"Tea, eller Thea kommer från Dorotea eller Teodora som båda betyder "guds gåva".
Thea kan också vara ett smeknamn för Teresia som betyder skördare.
I Spanien betyder Tea "prinsessa".
Och i grekland betyder Thea "gudinna".


Ni får väl själva välja vilken förklaring ni tycker passar.

Jag vet iaf att Thea är nu, har alltid varit och kommer alltid att vara mitt liv, mina andetag, min prinsessa, min Fis och framförallt min Dotter.
Hon är det bästa jag har och jag är så fruktansvärt stolt över att få vara just Hennes mamma.

Hon är mitt allt!

Kommentarer
Postat av: Ulko

Komiska va nog att jag inte visste vilka namn ni tänkte på.

Jag funderade ju att va gravtest när du va i slutet.

Sen närmare mitt slut så kom jag på nellie.:)



Typ som att thea skulle heta thea och min nellie.

2009-05-19 @ 06:53:43
URL: http://oinkoink.blogg.se/
Postat av: Ulko

De va de jag menade. Inget illat menat med de jag skrev innan:)

2009-05-23 @ 14:03:43

Här kan du uttrycka dina känslor:

Jag är:
Jag är här ofta, spara mig.

Din mail, så att jag kan svara (jag lovar att hålla den hemlig)

Ditt hem, så jag kan kika in

Lätta ditt hjärta

Trackback
RSS 2.0