,

Kortslutning.
Ja, det kan man ju lugnt säga.

Jag blev rånad inatt någon gång. Dom tog min hjärna.
Jag hade som behövt den idag och speciellt imorgon..

Det är mycket nu.
Men snart ska jag ta konfrontationen med herr D.
Måste även prata med herr R.


Min lillebror är här nere och hälsa på, så ihelgen ska vi åka till mormor :)
Det ska bli jävligt kul faktiskt :)
Träffa Gabbo, Gammo, Harry potter och Miss J.

Fisan pratar otroligt mycket om Miss I och miss J ;)
Även om Gabbo :p haha.

Skulle vilja åka till min mamma, en helg utan Fisan.
Bara åka upp och röja gärnet med Miss Brallis ;)

Skulle vara fett najs yoo ;)
Haha.

Gört, det är bara att du gört.

Det här med vänner, bekanta, kompisar, bästa vänner osv.
Det är faan inte lätt alla gånger.

Tänk om man bara kunde säga precis vad man vill till vem man vill utan att det blir en massa skitsnack.
Om jag tycker något om A, då säger jag det till A. Tycker jag något om B så säger jag det till B.
Jag snackar inte om hur fel/dåligt A gör/beter sig till B och C osv osv.

Det är väl bättre att du tar det med mig, eftersom att du nu ska vara så jävla ärlig och rak.

Heder, vad menas med det egentligen?

Om jag är tillsammans med en person sen gör vi slut. Då har ju inte jag "äganderätt" på denna person.
Eller hur?

Om jag då börjar prata med Xets kompis (oavsett anldening) så måste jag väl få göra det?
Eller hur?

För mitt X äger ju inte mig (man kan ju inte äga någon), visst att mitt X kan säga vad den tycker om just detta (jag har själv sagt vad jag tycker och tänker ang vilka F träffar osv osv). Men fortfarande så äger ju inte X mig.

Det är mitt liv, alltså mitt val.
Eller hur?

Så i regel är X svartsjuk på mig (eller att jag pratar med X´s kompis), men varför?
Om X har träffat en ny, så vad spelar det för roll vad jag då gör med mitt liv?

Jag är och kommer aldrig att vara "ett säkert kort", eller "komma så fort någon ropar på mig".

Vad denna X har för avsikt vet jag inte, men X kommer inte att komma undan så lätt.
Det har kommit upp för mycket "skit" på senaste tiden för att jag ska kunna släppa detta bara.

X har även pratat en jävla massa skit om saker jag har gjort, saker som inte ens går ihop sig.
Jag fick reda på en sak idag, men kan inte ta det än.

Sen om det är X som sagt det, eller om det är Y (som av okänd anledning vill sabba något är inte klart än).
Den som lever får se, säger dom som vet.

En dag kommer det att rinna över, och jag kommer inte att orka hålla käften längre.
Du ljuger inte för mig ostraffat.

Förr eller senare kommer allting fram och då kan det bli jobbigt.

Men för att gå tillbaka till det där med vänner och bekanta.

Varför kan folk inte bara tåla sanningen?

Jag får jävligt mycket skit, dagligen, av folk som tycker att jag gör fel, behandlar dom orättvist osv osv.

Men ni har aldrig tänkt på att jag kanske har flera vänner (sånna jag hellre träffar än er?), skola, jobb, en dotter, en sambo, ett hem och så?
Jag kan inte släppa allt bara för att just ni vill träffas varenda dag.

Jag kan heller inte ringa runt till alla jag brukar umgås med och fråga "är det okej om jag är med A idag?", det fattar ni väl själva att det inte går?

Jag delar upp min tid bäst faan jag vill.
Men väljer jag någon gång att umgås 12 dagar med A så gör jag det, väljer jag sen att umgås med B i 3 dagar följt av C,D, E, F, och G varsin dag så gör jag det också.

Det är helt upp till mig. För det är mitt liv, mitt val.

Passar det inte dig, så säger jag tack och hej.
Jag behöver inga energijuvar i mitt liv, och just nu har jag börjat tröttna rätt jävla ordentligt.

Hur kommer det sig att det alltid är jag som ska åka/förflytta mig när man bestämmer att man ska ses?
Varför kan aldrig folk komma hem till oss och hälsa på för?
Det är heller inte första gången jag säger detta, men återigen är det alltid samma visa..

Men snart kära vänner, är det slut på det..
Ta åt er ni som känner er träffade och ni andra som inte fattar att detta är riktat till er behöver inte anstränga er längre..

Have a nice fucking day!!

Kommentarer
Postat av: Tina Andersson

Jag håller definitivt med dig ! Man SKA prata med den människan man har något emot, eller alltså som man har något otalt med. Känner allt för många människor som pratar runt en, det vrids och blir helt fucking snett, sen får man veta det och då är redan hela skadan skedd ! Ärlighet, Vad är det ?


Här kan du uttrycka dina känslor:

Jag är:
Jag är här ofta, spara mig.

Din mail, så att jag kan svara (jag lovar att hålla den hemlig)

Ditt hem, så jag kan kika in

Lätta ditt hjärta

Trackback
RSS 2.0