,

Fisan är på dagis, skönt med lite egentid.
Även fast jag inte sitter still, alltid saker som ska göras.

Det ska städas, det ska tvättas, det ska vikas tvätt, det ska plockas i och ur diskmaskinen, det ska sorteras kläder och tvätt. Man ska vara social med vänner, man ska umgås med "alla", man ska träna, man ska gå i skolan, man ska plugga hemma, man ska jobba, man ska äta, man ska sova, man ska vila..

Men när ska man egentligen hinna med allt? Dygnet har för få timmar.
Kan någon snälla ge mig flera?

Varför är det så fult att tjäna pengar i Sverige?
Tjänar man bra blir folk avundsjuka, folk tar för giviet att man ska betala massor åt dom.
Man måste skatta bort hälften, även fast man jobbar arslet av sig.
Man sparar och snålar för att ha råd att åka iväg ett par dagar för att göra sånt man tycker är kul.

Varför är det så?

Kan folk inte bara glädjas åt en annan människas lycka för en gångs skull?
Är vi så jävla egoistisk här?


Det är sjukt..

Kommentarer

Här kan du uttrycka dina känslor:

Jag är:
Jag är här ofta, spara mig.

Din mail, så att jag kan svara (jag lovar att hålla den hemlig)

Ditt hem, så jag kan kika in

Lätta ditt hjärta

Trackback
RSS 2.0