GrisSjuka?

Hämtade som sagt Fisan på dagis för att senare åka till BVC.
Hade redan köpt lite snarre till Fisan, ifall hon skulle ta sprutan (vilket vi gjorde)

Så vi kom dit, lekte lite, fyllde i blanket och bokade tid för nästa spruta.
Fick komma in först av alla som var där.

Läkaren bad mig bara att dra ner byxorna, vilket jag gjorde, och då satte hon igång.
Hon blev huuur ledsen som helst, grät helt hysteriskt.
Löft upp henne i mitt knä, satte oss till rätta och när nålen gick in i benet så var hon knäpptyst men så fort hon tog ut den (efter ca en halv sekund) så började den hysteriska gråten igen :'(

Det gjorde ont i mitt hjärta då. Jag önskar så att jag hade kunnat byta med henne.
Men så fort vi tagit på byxorna så tog jag upp hennes godispåse (ja, jag gav henne godis, mitt i veckan. Tänk vad hemsk jag är), och snacka om att hon sken upp :)

Sen gav vi henne jättemycket beröm för att hon hade varit så otroligt duktig.
Klädde på oss ytterkläderna, sa hejdå till läkaren (som för övrigt var väldigt bra) och gick sedan ut till bilen, träffade Kajsa och Maria där ute.
Så då var allt redan glömt :)

Hon berättade så stolt för Maria att hon hade fått plåster.
Mammas stora tjej.

Så jag, Fisan, Lotta och Nina åkte hem till oss. Tittade vart grisen bodde innan den flyttade (till någons frys, men det har jag inte hjärta att säga till Fisan än), busade lite med Astrid innan vi gick in till oss. Fast Nina och Astrid gick hem..

Satt hemma en stund, kollade på Mora Träsk och så innan M kom hem.

   

För då bar det iväg till Västerås :) Träffade upp min morbror, eller Gabbo, som vi säger till Fisan (Gammel morbror), på MAX.
Åt lite mat, busade i lekhörnan och sen så åkte vi åt varsitt håll.
Vi snurrade lite i stan och kollade vissa saker innan vi åkte hem igen.


Såhär såg det ut i lekhörnan på MAX, Fisan tyckte det var väldigt kul med denna spegel iaf ;)

När vi kom hem så var Fisan väldigt kinkig, sa att hon hade ont i benet och så. Plus att hon satt och skakade för att hon frös.

Alla som känner Fisan vet att hon är fruktansvärt varm av sig i normala fall, så det blev alvedon tillsammans med vällingen. Får hoppas att hon sover hela natte nu bara, utan större problem iaf.
Men imorgon blir det inge dagis alls för fröken. Hon får hålla sig hemma.

Dock var vi välkommna på julfika om vi ville och kände att hon klarade av det.
Så det hoppas vi på, en stund iaf :)

Nu blir det att sova, så man orkar med morgondagen..


Lateer bitches.

Kommentarer

Här kan du uttrycka dina känslor:

Jag är:
Jag är här ofta, spara mig.

Din mail, så att jag kan svara (jag lovar att hålla den hemlig)

Ditt hem, så jag kan kika in

Lätta ditt hjärta

Trackback
RSS 2.0