I can't bite my tongue forever

Dagen har flytit på rätt bra.
Började dagen med lite sängmys med Fisan, hon kom och la sig i våran säng en timme efter M åkte till jobbet..

Gick ner, kollade lite på Mora Träsk, myste, åt välling och klädde på oss.
Sen var det dags att bege sig mot dagis :)

Det blev en skogstur för Fisan, dom skulle leta efter tomten när jag lämnade henne, vilket hon uppskattade.
Så hon sprang in i skogen med alla andra barn..

Sen bar det iväg ner mot skolan, hade matte först, fick prov inför nationella.
Ska ha det på tisdag, så vi får väl se hur det går..

Lunchade och hade det trevligt med J & J :)

 

Sen blev det svenska, fick kolla på tacktal, dvs vi satt och kollade på youtube. Robert Gustafsson är bra jävla rolig han ;)

Åkte och hämtade Fisan på dagis, satt och pratade lite om beteenden och sånt..
Jag har alltid varit på Fisan att om hon har vänner (eller att vi hälsar på någon) så ska hon dela med sig av leksakerna.

Har ett barn tagit något ur handen på henne så har hon mest ryckt på axlarna och tagit något annat.
Vilket hon oftast gör på dagis nu också :)
Såklart att hon kan bli ledsen och arg när någon tar något hon leker med, men hon tjurar inte ihop när det händer.

Ibland lyckas man rätt bra med andra ord ;)

Bestämde med Steff igår att vi skulle komma ut och äta middag med dom, plus att Fisan skulle få sina julklappar :)
Fisan blev huuuuuuur glad som helst för dom :)

 
Detta fick hon av Steff, Wille & Hannes.

Vi kollade även på hästarna, men Fisan blev rädd för dom :s
Så det måste vi träna på :)

Fisan ska ju få en leksakskalender i år, vill inte att hon äter choklad varje dag. Även om det bara är en liten bit per dag, men då hon inte är hemma hos mig mer än E L V A dagar i december tycker jag att det är "smidigare" med leksaker.. Dock kommer hon heller inte att få en leksak varje dag heller, kanske två gånger per vecka.

Här är iaf det hon kommer att få, för vissa saker matchar en del av hennes andra riktiga julklappar :)

   

Detta kommer verkligen att bli en toppenjul (även om inte hon är hemma just då).
Det känns som att allt kommer att gå åt rätt håll nu, känns så troligt skönt :)

Imorgon blir det till Västerås, ska ha en körlektion :s Hur konstigt känns inte det då!?
Haha..

Later bitches.

Kommentarer

Här kan du uttrycka dina känslor:

Jag är:
Jag är här ofta, spara mig.

Din mail, så att jag kan svara (jag lovar att hålla den hemlig)

Ditt hem, så jag kan kika in

Lätta ditt hjärta

Trackback
RSS 2.0