,

Jag hamnar i bråk med en tjej jag tyckte väldigt mycket om.
Jag skickar därför ett sms till henne och berättar hur jag känner och tycker, personen i fråga ringer upp och skäller.
Jag försöker förklara hur jag känner runt allt, men det verkar inte spela någon roll.

Ett par dagar senare så ramlar det in en kommentar på min blogg, där det står både det ena och det andra.
Bla att jag inte ska lägga mig i andras liv utan sköta mitt egna.
Personen i fråga väljer att vara anonym.

Jag tänder till, skriver diverse elaka (jävligt elaka ord) till svar och det ramlar in ännu en kommentar.
Jag väljer att skriva vissa saker som denna person har skrivit och ger svar på dom.

Jag vet vem som har skrivit kommentarerna. Och den personen har inte ett dugg med bråket att göra, över huvud taget.
Så vad ger då henne rätt att lägga sig i mitt liv medans hon klankar på mig och säger att jag inte ska lägga mig i andras??

Jag blev less på att personen, i första stycket, inte lyssnade på vad jag kände/tyckte/mådde. Jag uppfattade det som att det bara var "jag, jag, jag" "våra problem är värre än era". Det kändes som att vad jag än sa så hade dom det tio gånger värre.
Jag kände inte att personen respekterade mig.
Det kändes som att så fort dom fick lite motgång så ville dom att jag skulle släppa allt i mitt liv (barn, sambo, hem, jobb, skola, ja, u name it) för att hjälpa dom.
Jag fick den känslan, om jag inte kunde umgås varje dag så var jag sur på dom eller så blev jag kallad periodare.

Är det meningen att jag bara ska svälja allt och svansa efter?
Har inte jag rätt att säga hur jag tycker utan att få en utskällning?

Jag vet att hon även "förlorat" en annan vän/bekant senaste tiden, som blivit "huggen i ryggen" av personen.

Så nu har jag lite funderingar..

Är det rätt av den anonyma kommenteraren att lägga sig i mitt liv, när hon säger åt mig att inte göra det?
Är det jag som har gjort fel med tjejen jag bråkat med?
Är det så att personen gör fel, men inte ser det själv?

Kommentarer
Postat av: MammaBulln

Det är helt klart dax för dig att börja radera & sanera bland dina sk "vänner"!!! vem fan tror "hon" att hon är?! Du gör så gott du kan OCH lite till! det räcker nu, och det är bara "hon" som förlorar på detta! Du är inget slagpåse gumman, du är en fin person som ska behandlas med respekt, omtanke & kärlek! RADERA RADERA RADERA, hur tufft det än känns, för du förtjänar så mkt bättre än såhär <3 STÅ PÅ DIG! pusskram

2010-04-07 @ 22:22:49
URL: http://fruplahn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mycket intressant läsning på din blogg!!!Stå på dig!!!

2010-04-08 @ 16:55:48

Här kan du uttrycka dina känslor:

Jag är:
Jag är här ofta, spara mig.

Din mail, så att jag kan svara (jag lovar att hålla den hemlig)

Ditt hem, så jag kan kika in

Lätta ditt hjärta

Trackback
RSS 2.0