"Jag älskar dig"

Tunga ord, starka ord. Mäktiga ord.

"Jag älskar min mamma.
Jag älskar min dotter.
Jag älskar min pappa.
Jag älskar mina syskon.
Jag älskar vissa av mina vänner.
Jag älskar mina vänners barn.
Jag älskar min mormor.
Jag älskar mina nya skor.
Jag älskar min karl.
Jag älskar mitt liv.
Jag älskar sommaren.
Men alla dessa"Jag älskar..." är ju på olika sätt.

Man kan älska folk, saker, tillfällen, ja, allt. Men på olika sätt.
För jag älskar ju min dotter på ett helt annat sätt än jag älskar mina skor, eller min familj.
Även fast jag älskar både och.

Att säga "jag älskar dig" är inte direkt lätt.
Det låser sig i halsen, det "tar emot" och jag tycker att det är jävlgit jobbigt att säga det (till vissa) även fast jag älskar dessa personer.

Man kan inte säga "jag älskar dig" till vem som helst.
För tillslut kommer dessa ord inte ha någon betydelse längre.

Kommentarer

Här kan du uttrycka dina känslor:

Jag är:
Jag är här ofta, spara mig.

Din mail, så att jag kan svara (jag lovar att hålla den hemlig)

Ditt hem, så jag kan kika in

Lätta ditt hjärta

Trackback
RSS 2.0