Sjukhuset, igen.

Fyfaaan vad rädd jag blev imorse.

Valde att sova ut(för en gång skull, känns det som).
Tog mig sovmorgon till 12, halv1 typ.

Klev upp, klädde på mig, gick ner på toan, sen ut.
Tände ciggen i vanlig ordning, och startade bilen.
Började bortsa av massa snö och skrapa rutorna, när jag har kommit halvväggs så känner jag att det är något fel i kroppen, så jag sätter mig i bilen och SVIMMAR, efter ett tag (vet inte hur länge jag satt där) när jag börjar höra musiken så kände jag bara "jag måste in, jag måste in, jag måste in".
Så stänger av bilen, får med mig nycklar och telefon, fram till dörren, fumlar upp låstet får av mig skorna och halvvägs upp i trappen är det dags igen, svimmar för andra gången.

Tar mig iaf upp, kommer fram till sängen och lägger mig.
Vet inte om jag svimmade en gång till eller vad som hände, fick fram telefonen och kunde ringa till Manne.

Ber honom att komma hem, säger att jag har svimmat av osv osv.
Efter ett par minuter så är han hemma, berättar för honom vad som har hänt varpå han ringer akuten.

Pratade med dom och berättade allt igen, innan vi lägger på frågar hon om jag kan ta mig in eller om hon ska skicka ambulans.
Väljer att åka vanlig bil, känns lite överdrivet att åka plingplong taxi :p

Kommer iaf in till akuten och får lägga mig ner direkt, blir inkörd på ett rum.
Dom tar EKG, blodprover, urinprov, blodtryck och kollar puls.

Blir utkörd till bårrummet och där blir vi liggandes, det tar ju sån jävla tid med alla dessa prover.
Efter typ tre timmar kommer en läkare in och ställer massa frågor, känner och klämmer.
Berättar att alla prover var okej, utom blodtrycket (som var för lågt)

"Faan, ni blir det ju inge Götebrog" var min första tanke.
Han frågar ifall jag är gravid, och ett "näee, det borde jag inte vara" hoppar ut  ur munnen direkt.
Dom kollar iaf det, för säkerhets skull, och jag hade rätt.

Han säger att jag måste dricka mer vätska, annars var det helt okej.
Samt att jag måste försöka äta bättre/regelbundet osv osv..

Så, jag får åka till Göteborg imorgon iaf :)

Så har väl typ min dag sett ut, därför inga inlägg :)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh va läskig dag ! :S Krya på dig ! Hoppas att ni har det trevligt i Göteborg !

2009-01-29 @ 21:55:04
URL: http://jenniemartenssonahonen.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag har inte bestämt mig ännu vart det blir som jag solar. Meddo va det bra länge sen som jag solade på så :)

2009-01-29 @ 22:17:38
URL: http://jenniemartenssonahonen.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hehe, okej ! Jepp, det hoppas jag att vi ska ha ! Jag ska försöka lägga upp bilder i morgon, om inte i morgon så blir det på Lördag. Men tills på Söndag så finns det lite bilder i alla fall :)

2009-01-29 @ 23:10:25
URL: http://jenniemartenssonahonen.blogg.se/

Här kan du uttrycka dina känslor:

Jag är:
Jag är här ofta, spara mig.

Din mail, så att jag kan svara (jag lovar att hålla den hemlig)

Ditt hem, så jag kan kika in

Lätta ditt hjärta

Trackback
RSS 2.0